söndag 26 augusti 2007

Nadjas dop...


.. Väntar just nu på Kina mat =)

Nadja sover!!

Som sagt dop idag…
Nadja vaknade först åtta idag, ammade… sen somnade hon.
Fick väcka henne halv elva för mat =)

Halv tolv gick vi upp emot kyrkan… är nära där vi bor tar ca fem minuter att gå dit, kanske lite mer.

Dopet gick bra.. Tårarna va nära när prästen döpte Nadja och sa namnen.. Så glad för hennes namn!!

Efter kyrkan gick vi ner till en lokal vi hyrt som ligger precis utanför mamma..
Smörgåstårta och vanligt tårtor va på menyn ....

Började närstan gråta igen när jag fick se hur fina Jenny gjort Nadjas dop tårtor =)

Först va det smörgåstårtorna som serverades.. Sen va det Jennys tårtor… =)
Medan folket åt dem öppnade jag Nadjas dop minnen..
Så mycket fina saker hon fick….. Ska göra en egen mapp sen för dem =)

Jag hade jätte trevligt, även om det va några som inte kunde komma så va jag nöjd med sällskapet!
De viktigaste för mig va i alla fall där =)

Efter alla gått.. Städade vi!!

I fredags va vi ju på BVC.. 60 lång är Nadja nu och väger 6175g =)
Sin första spruta fick lilla damen också..

Efter BVC körde jag hem Tommy… killen som skulle kolla på bilen dök inte upp =(

Jag och Madde tåget in till Allum.. Hittade inget jag kunde ha över klänningen då.
Men hittade två par skor och ett smycke set med halsband och armband,
som Tommy köpte till mig utan att veta om det =)
(hade fått pengar av han att handla för)

Kom vi hem.. Lite slut va man allt.. Men dagen va ju inte över än.
Bort till affären och köpa saker till smörgåstårtorna…

På lördagen gick vi upp halv tio, efter Nadja ätit åkte vi och köpte landgångsbröd till smörgåstårtorna som vi inte hittade på fredagen. Sen till McDonalds och åt frukost =)
Sen till Kortedala så Tommy fick klippa sig… släppte Tommy vid Allum efter det.
När jag va på g hem, ringde Malin och sa att Jenny va nära och att vi skulle mötas i affären i Lerum (hemma).. Efter vi handlat skulle de vidare till Allum, så sa till Malin att vi lika väl kunde handla där.
Mötte upp Jenny, handlade till tårtorna…. Kom Tommy när vi va vid kassan..
Sen kom Malin och hennes syster en liten stund efter vi va klara.
Vi skildes åt och jag och Tommy gick runt lite i affärerna..
Fick köpt presenter till hans syster, och hittade en kort tunnare kortarmad tröja jag kunde ha till klänningen =)

När vi kom hem förberedde vi smörgåstårtorna.. Sen va klockan mycket.

Så är rätt trött idag… men nu är detta med dopet över i alla fall =)

Inga kommentarer: