torsdag 9 augusti 2007

Fångat!!



Ett ordentligt leende i dag =)

Igår va det en del som hände..
Va och lämnade in syrrans glasögon, precis när jag gjort det kom värsta regnskuren.. Och inget paraply hade man =( 100 meter till bilen, fram med en vilt jag hade i min väska, la den över Nadja och sen va det bara till att gå mot bilen..

Åkte till BVC… fanns parkering precis utan gör… gött!
När jag kom in.. Slutade regnet!!
Nadja väger nu 5720g och är 57 cm lång =)

Efter BVC åkte vi och hämta Tommy på jobbet…

Prästen kom lite efter ett, satt och gick igenom allt man gjorde under dopet och hur vi skulle gör med doppskålen..
Nadja kommer nog döpas först, sen tar man och häller ut vattnet från Nadjas skål till den “vanliga” för alla skulle döpas i samma vatten…
Va nära att tårarna kom när hon frågade om namnen stämde.. Nadja Nikita!!
(både ryska, har jag inte tänkt på innan)
Tänk, på något sätt kommer ju Nikita leva vidare med Nadja…. Känns underbart!!
Nikita betydde så mycket för mig.. Svårt att ens beskriva..

Tommy frågade här om dagen om jag fortfarande tänkte på henne..
VARJE DAG!!! Varje kväll kommer saknaden… minnena… det bra men även det hemska =(
Skuldkänslorna kommer alltid finnas där, jag kommer alltid känna mig ansvarig för hennes död!!
Hade ju varit så j*vla enkelt att sätta på ett koppel på henne!!!!
Hade jag inte varit så trött/lat och sovit de extra minuterna hade jag inte tagit båda hundarna samtidigt i den blöta skogen full med hala löv där man inte träffar andra hundar =(
Tänk om jag inte ropat på henne utan om hon hade kommit “själv“!!
Hade samma sak hänt?? Eller hade hon haft mindre bråttom???
Ni fattar!! Så mycket som jag kunde gjort annorlunda! Då hade hon kanske varit här med mig idag!!
Men hon är död.. Och jag kommer aldrig att få se henne mer.. *gråter*

*torkar bort tårarna*

Efter prästen gått myste jag lite med Nadja Nikita Lindfors… =)

Skulle träffa Malin och Åsa i Lerum tjugo över tre.
Så började amma Nadja halv tre, men hon däckade efter jag ammat henne några minuter..

Mötte damerna, men vi ingås att i Lerum fanns inte allt för mycket att göra och inte allt för mysiga cafés heller…
Så åkte och bytte bil med mamma… åkte hem för att hämta Nadja.
Tommy hade gett henne ersättning innan jag kom, men tänkte ändå amma lite innan vi åkte in, han gjorde lika mycket som hon brukar få efter hon ammat.. Men de dög för henne.. Hon vill inte amma.. så jag åt lite, för maten va precis klar, sen åkte vi in till stan =)
Min ängel va så snäll =)
Men i sluter blev hon trött, va så mycket oljud i stan, så hon kunde in te somna även om hon va så trött!!
Somnade nästan med en gång i bilen på vägen hem…
Malin kom men en söt kommentar när vi va på väg till bilen
- Gud vad du måste älska henne… du pussar ju på henne hela tiden =)
Och det stämmer!! Gör inget annat än att pussar på henne när jag håller henne… men hon är ju så underbar!

Lämnade av Åsa och Malin i Lerum.. Sen åkte jag hem..
Va hemma lite innan åtta.. Då låg Tommy och sov.. Han sov hela kvällen tills tjugo i fem då kl ringde i morse..
Men han mådde inte så bra, och valde att inte gå till jobbet.. Han sover än!!! Då är det ju något som inte stämmer om man sover så länge.. Hoppas inte han är jätte sjuk bara!!!

Fick mail av Jenny igår.. Hon kunde baka dop tårtorna =) *tummen upp*

Idag vet jag inte vas som händer… sol ute.. Skönt!!!
Men betyder att det är lite väl varmt att gå ut i på promenad med Nadja..
Så får se vad som händer idag…

Inga kommentarer: