onsdag 1 augusti 2007

Hela 50 år!!

… ja idag har min kära mor vandrat på denna jord i 50 år =)

Var rätt seg idag, men piggnade till när Malin ringde och fråga om jag ville hänga med till Allum.
Känns bra när ens vänner fortfarande ringer och frågar saker som innan jag blev mamma,
de är som vanligt liksom =)
Snackade med Åsa på msn:en samtidigt och kollade och hon ville hänga med..
Hon behövde komma ifrån sin nu tomma lägenhet och alla hennes blandade känslor =)
Som jag är säker på kommer försvinna när hon väl kommit “hem”….

Gick bra på Allum med Nadja.. Blev bärselen idag.
Ville ta vagnen, men Tommy hade fortfarande inte kopplar ut basen och slutsteget.. Går inte att få in vagnen då =(
(men nu är det gjort i alla fall!!!)
Hon somnade när vi kom dit, sov en stund.. Efter ett tag vaknade hon..
Vi gick runt lite… blev lite kinkig en gång, men bytte blöjan så va det över =)
Medan Malin åt, passade jag på att amma.. Va lite avskilt.. Så kändes okej.
Men lite senare läste Malin på en skylt att det finns ett amning rum.. As bra ju =)
Fick köpt ett par söta örhängen…

Åkte och hämta Tommy lite efter fem..

Efter vi ätit blev det en promenad med Yeni. Möttes i affären.. Sen gick vi dit hennes katt hade blivit hittad.
Så otroligt fina hus där.. Man kan inte mer än att drömma sig bort…

När jag kom hem från promenaden matade jag Nadja, sen skulle Tommy ge henne ersättning..
Men det ville hon inte.. Hon ville bara till mamma…
Och jag som trodde att nu kunde jag få lite egen tid.. Men nej.. Fick man inte!
Så hon skrek!!!!!
Tog henne.. Kanske va fel. Men kände som det bästa för både mig och Tommy..
När vi låg i sängen jag och Nadja och myste.. Pratade vi, jag och Tommy om att Tommy skulle föröka ta lite mer tid till Nadja efter jobbet och på helgerna..
Så hon känner sig “tryggare” hos han med. Eller hur jag nu ska förklara..

Då säjer han någonstans i detta samtal:
- Ibland känns det som att jag ska börja gråta…

Oj tänkte jag.. Trodde han menade för att hon blev ledsen hos honom nyss..

Men så fortsatta han:
- För att jag blir så lycklig när jag tittat på henne.. Tänk att denna underbara unge är min =)

Söt han är =)

Jag är kanon trött..
Nadja somnade för en liten stund sen..
Kan ju hända att hon vaknar igen och vill ha mat. Men hoppas hon sover en liten längre stund i natt!!

Inga kommentarer: