söndag 19 augusti 2007

Ensamma hemma =)



…. Har vi ju varit i helgen!!

Och hela helgen har Nadja varit en liten ängel!!
Inte många pip från henne, utan hon har varit nöjd med det mesta =)

I fredags hämtade jag Tommy efter jobbet, sen lämnade vi räkor och kräftor till hans pappa.
Mamma och Tommy hade varit och hämtat det tidigt på morgonen hos Tommys kompis pappa i stan…

Efter det hämtat vi upp Malin, handlade lite innan vi åkte hem, mat till mig =)
Sen skulle Tommys bror och hans kusin komma och hälsa på, så en kanelkrans blev köpt också =)

När vi kommit hem.. Åt jag snabbt.
Sen fikade vi lite… sen matade jag Nadja.. Sen åkte jag och Malin i till stan..

Men vad som hände med tiden vet jag inte =)

Kom in, jag och Malin tänkte gå runt lite i stan..
När vi kommit en bit kollade Malin på kl.. halv åtta!!
Hon började ju åtta =)

Ja, ja.. Va ju bara till att gå tillbaka till bilen, Malin bytte om sen körde jag henne en liten bit.

När jag kom hem, mös jag och Tommy med kräftor och räkor.. Äter inte kräftor *bläää*
Men räkorna va goda, tyckte katterna med =)
Tog det lite lugnt med räkorna.. Visste ju inte hur Nadja skulle reagera på dem.
Men va inget hon gjorde i alla fall =)

På lördagen fick jag en härlig sovmorgon, Tommy tog Nadja tills kl ett på dagen =)
Fast jag matade ju någon gång där emellan =)

Sen gjorde vi inte så mycket.. Slappade!!
Va på promenad.. Kollade på film.. Åt pizza =)

Lördagar är ju min “äta lite det jag vill dag” =)
Egentligen då, men har ju fuskat lite med godsaker i veckan =)

Så drack dricka till maten, hållit mig borta från det hela veckan..
Tummen upp för det, brukar ju dricka det varje dag annars..

“Myste” även lite extra i sängen när Nadja somnar för kvällen ;0)
Andra gången bra däremot sen Nadja föddes.. Men blir väl så nu i början kan jag tänka mig..

Idag har det varit en städdag… så nu är det fint här hemma när “familjen” kommer hem..

Varit skönt att ha egen tid. Men det har känns “tomt” ändå…

Hade velat sätt på när Malin spelade match idag, men Nadja har sovit lite under dagen…
fast ändå varit på toppen humör.
Men hon somnade för ett tag sen och känner inte att jag vill väcka henne nu.
Och Tommy har lite ont i magen, så vill inte lämna Nadja men honom om han inte mår så bra =(
Men blir nog fler matcher…

Lite smått irriterad blev jag i fredags när jag fick mitt efterlängtade paket från Halens … trodde jag!
Öppnade jag det.. Hmmm.. Känner inte igen detta.. Beställde jag en skinnjacka??
Nä. Gjorde jag inte!!
De jag HADE beställt stod på följesedeln men de va fel saker packade i paketet!!!! Klantar!!
När jag ringer och säger som det är, och vill göra en ny beställning så va hälften av det jag ville haft slut!!!!!
Och de hade inte fått något annat samtal att någon fått fel grejer =( Så de jag helst ville ha kommer jag inte få =(

I veckan är det BVC!!

Planering inför doppet… =)

Ska ringa in och gå ner till fem dagar i veckan istället för sju och håller tummarna att vi kommer klara oss på det..

Kan ju meddela att jag är lite smått orolig just nu..

Har anmält till oktober på jobbet mammaledighet.. Men vill ju förlänga den!!!!

Tommy har ju bara jobb tills den sista september.. Vi har pratat om hur vi ska göra.
Ska jag börja jobba igen och Tommy vara pappaledig??

Men det är faktisk inget som någon av oss vill..

Tommy har ju även ingen A-kassa än =(
Söker ju jobb och hoppas att få ett…
men i värsta fall kan han kanske jobba med min bror och pappa så länge tills han hittar något!!!

Men om Tommy inte kan det kanske det får bli så att jag får börja jobba igen =(
Kan ju bara amma morgon och på kvällar då =( *vill inte*
Och Tommy kan missa chanser till att få fast jobb..
Bådas mål är ju att Tommy ska hitta ett fast jobb..

Måste börja fundera på vilket dagis jag vill ha Nadja på.. Ett år kvar förhoppningsvis.
Men det går snabbt och vill sätta på mig kö också så man får en plats innan man börjar jobba!!

Hoppas nu i alla fall att Tommy kan jobba med pappa och brorsan om han inte får något jobb.
Så han kan fortsätta söka.. Och förhoppningsvis få fast.

För känner ju inte med att vela…
Tex. Att jag börja jobba och Tommy är pappaledig, och sen när Tommy få jobb ska jag va mamma ledig igen..
Är nog något som jobbet kommer tycka är lite veligt. Och jag med!!

Förhoppningsvis löser det sig till det bästa..

MÅSTE DET BARA GÖRA!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: