söndag 21 mars 2010

Spegeln!!

Hon tar en titt i spegeln när hon är:

3 år:
Hon tittar på sig själv och se en drottning.

8år:
Hon tittar på sig själv och se Askungen eller Törnrosa.

15år:
Hon tittar på sig själv och se en fet, finnig och ful tjej.
(“Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut såhär!”)

20år:
Hon tittar på sig själv och tänker “Jag är för smal/tjock,
för kort/lång, för stripigt/lockigt hår”
- men bestämmer sig för att gå ändå.

30 år:
Hon tittar på sig själv och tänker “Jag är för smal/tjock,
för kort/lång, för stripigt/lockigt hår” - men bestämmer
sig för att hon inte har tid att fixa till sig så hon går ändå.

40 år:
Hon tittar på sig själv och tänker “Jag är för smal/tjock,
för kort/lång, för stripigt/lockigt hår”
- men säger “Jag är åtminstone ren” och går ändå.

50år:
Hon tittar på sig själv och tänker “Jag är”
och går varit hon vill.

60 år:
Hon tittar på sig själv och påminner sig om alla
människor som inte ens kan se sig själv i en spegel
längre. Går ut och övervinner världen.

70år:
Hon tittar på sig själv och ser visdom, skratt,
förmåga - och går ut och njuter av livet.

80år:
Bryr sig inte om utseendet.
Sätter bara på sig den rosa hatten och går ut
för att har kul i den här världen.
Kanske skulle vi alla sätta på oss den där rosa hatten tidigare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag äntligen hittat tillbaks till din blogg igen.. :)

Kramar Nina A

Marie Karlsson sa...

Det var på tiden :)