söndag 14 mars 2010

Glad bil men ledsen plånbok….

En hel vecka som gått sen man blogga, men tror inte man bloggar lika mycket om man inte får lite “feedback“.. Inte för att folk måste kommentera hela tiden, men någon gång då och då så man vet att folk läser .

Jag personligen mår lite bättre… är ju bra.

Men inte så lätt att hålla humöret uppe när det dyker upp problem, inte stora kanske men man räknar inte med dem…

Som min bil.. den behövdes nu fixas. Först trodde vi att det bara va nya bromsklossar som behövdes, men så visade det sig att bromsskivorna behövdes bytas.. Så från att kostat 900:- så blev det ca 3000:-. Pengar vi inte hade just nu, som man borde ha såklart. När man har bil får man ju räkna med utgifter ibland men efter flytten har det inte blivit så mycket sparande. Alltid någon extra utgift man inte räknar med som dyker upp… så fick lånat 1000:- av pappa, så löste det “illa” problemet sig, resten hade vi.

Fattar inte hur jag ska kunna spara ihop för att kunna hälsa på Åsa. Vill ju verkligen hälsa på henne, men när vi kolla sist låg en biljett på 8000:-. Känns lite som att hon tror att man inte vill… men så är det inte utan allt handlar om pengar och även om vi inte är “fattiga” om man nu ska säga så. Har vi inte mycket över i månaden att lägga undan… tyvärr!!

Sen ser det ut som att Tommy inte får samma veckor som mig till semestern… så om jag nu får ihop pengarna till biljetten blir att man kommer “bara” kunna vara i USA i ca en vecka, kanske någon dag mer. Men inte två veckor som man planerat… fast en vecka är ju bättre än ingen såklart. Men det går ju så snabbt och inte ofta man åker ner till USA precis… Får se vad som händer finns ju tid kvar att spara….

Va ute med några jobbarkompisar och två vikarier i fredags. Var på Musses Grillhouse som är en Turkisk restaurang.


 Åt vitlöksmarinerade grillade Lammracks och till efterätt Baklava som är en tusenbladsdeg med glass, nötter & sirap den va riktigt god. Hade jätte trevlig och mycket skratt blev det. Behöver mer sådan kvällar i mitt liv, piggar verkligen upp ens liv.


Missa ju Let’s Dance.. Men såg ju på nätet den att Willy åter igen INTE åkte ut. Detta är ju inte sant.. Hur tänker folk?? Ja, ja… ska bli spännande att se hur det blir.

Melodifestivalens vinnare va ju okej, inte min favorit. Men en av de bättre.

Angående min bil.. så lämna jag ju in den igår.. Sen ringde pappa och kolla hur det gått, då sa jag att de inte ringt om bilen än. För DE sa att DE skulle ringa när den va klar. Pappa blev lite grinig, de hade lovat han (som prata med dem) att de skulle ta bilen med en gång då jag lämna in den på lördagen. Han åkte förbi dem för att kolla läget, då sa DE att JAG hade sagt det va okej att den va klar vid fem!! VA!!!! De sa ingen om tid, de sa att de inte visste när den blev klar och att de skulle ringa. Sen ringde de vid ett, sa att bromsskivorna va sönderrostade och behöves byta och kolla ju så det va okej såklart. För de kan ju inte göra något utan att kolla. Hade ju inget annat val än att byta. De skulle ringa igen då bilen va klar. Halv sex ringde Tommy ner för att kolla läget då de stänger sex. Då säger de att de ringt mig och sagt att den va klar redan kl tre.. Vad f*N… ärligt!! De hade inte ringt mig och tror de inte jag skulle hämtat bilen om jag visste den va klar eller!! Ja, ja. Bilen är fixat och den va nytvättad också.. Men kommer då inte lämna in min bil där igen.

Tommy är och tränar så jag och Nadja har egentid nu..
Får se vad vi hittar på.

Super fint väder.. Nja.. På himmelen i alla fall, på marken är det rätt blött, men gör mig inget.Betyder ju bara att våren är på väg….

4 kommentarer:

Jag sa...

Precis, får man ingen feedback så tappar man sugen lite på att skriva....då vet man ju inte ifalll nån läser, ju!
Trist med bilen, både missförstånden från deras sida och utgiften...:-(

Madelaine sa...

Jag läser alltid din blogg kanske e lite dålig på att kommentera ska försöka bli bättre på det. ;)Bilutgifter e aldrig kul, av nån anledning blir det alltid så dyrt :(

Marie Karlsson sa...

Misstänkte att jag hade två trogna läsare... fick man det bekräftat oxå. ;) Som jag sa, man behöver ju inte alltid kommentera..men kul att veta att folk läser och tack för kommentarerna :)

Asa Carolina sa...

Jag laser oxa din blogg, men min dator ar sa seg att det ar jobbigt att kommentera for det tar eeeevigheter.
Jag forstar visst hela situationen med att du vill komma och halsa pa men jag vet att det ar mycket pengar det handlar om, speciellt om man har en familj, sa kann inte att jag tror att du inte vill komma, jag fattar att det ar svart att planera nar man inte vet.
Bryan ska aka till Buffalo, NY i nasta vecka och kolla om han ska jobba dar, sa ev sa flyttar vi dit om bara nagra veckor, sa jag har sjalv lite svart att veta hur framtiden ser ut. Om han jobbar dar kommer vi att vara dar i minst 6 manader, vilket ar ganska spannande for det ar ca 30 min med bil till Ontario, Canada och Niagra Falls,och det tar ca 6 timmar med bil att kora till New York City :-)
Trakigt med din bil, jag vet sjalv vart tvungen att byta alla dacken och bromsarna vilket gick pa typ 10 000 svenska kronor, vilket hade varit roligare att spendera pa nagot annat.
Miss you !!!!!!