lördag 6 mars 2010

Helg… :)

Äntligen helg.. Alltid lika skönt!!! Solen skiner, får än att må bättre. Är kanske det jag behöver, lite solsken i mitt liv!

Snön börjar sakta men säkert smälta, men inte allt för snabbt.
Den lämnar även spår efter sig, detta är utanför jobbet.
Tur att det inte används..


Igår börja jag en halvtimma tidigare igen, men så ringer mamman och lilltjejen är sjuk. Men gjorde inte mig så mycket. Går bara upp tjugominuter tidigare än om jag skulle öppnat sju. Har ju bara mig själv att ta hand om då ju. Sen får man ju sluta en halvtimma tidigare, så igår sluta man halv två.

Let’s Dance blev det till kvällen. Helt sjukt att folk röstar på dem som verkligen inte kan dansa för att de "tycker om dem". Willy Björkman och Stefan Sauk blev det som fick stå på trappen och Stefan Sauk fick lämna… tycker jag är hel sjukt!!! För Willy kan ju verkligen inte dansa.. Men är antagligen väldigt folkkär. Så va det ju när Lasse Brandeby va med också. Han va ju kvar otroligt länge och han utvecklades inte och kunde verkligen inte dansa. Men roliga va han.. Han bad ju till och med folket att rösta ut honom.. Men, men.. Så går det ju när tittarna får rösta….

Har inga planer för helgen alls, och är så skönt.

Hade inte haft något att komma ut lite i solen.. Men får jag ju sen varken jag vill eller inte. Hunden måste ju ut, och är ju även hundvakt för syrrans hund.. som även är Montanas bror och som Malin klippt ner så han ser mer ut som en terrier (nästan i alla fall) .. Jag vill ha Montana lite lurvig så klipper inte ner han lika mycket. Men ska klippa ner han lite mer nu när det börjar bli varmare.


En nyklippt Ari...


Bröderna.. men inte så lika just nu..
Montana ser ju för gosig ut.. :)

Förra helgen har jag inte ens skrivit om kom jag på, bara tyckt synd om mig själv i inläggen. Måste ju vara så där kul att läsa.. Blev ju upphämtat av Malin runt tio… va först inte säker på om jag skulle hänga med. På morgonen hade jag magont eller magknip.. Vet inte va det va, men gick över. Men kom till kvällen sen.. Fast gick över snabbt så med… sen efter jag pratat med syrran lite i telefonen när jag blev så där nerstämd, så bestämde jag att följa med. Inget blir ju bättre för att jag stänger in mig och isolerar mig från omvärlden även om  man känner för ibland..

Syrran hade fixat håret.. två inbakade flätor på ena sidan, syns inte så bra. Men va rätt snyggt... 
 

Men va trevligt, så behövde nog det. Men blev vingligt hem, inte ätit så mycket under dagen pga. magen, så de man annars brukar tåla blev ett glas för mycket.. Men va inte så farligt ändå, och mådde bra dagen efter.

Ikväll blir det melodifestivalen och tacos till middag .. Andra chansen är det väl ikväll (om inte jag minns fel). Får vi se hur det går… vet inte alls vilka jag håller på.. Men bara det är fart i låten blir jag nöjd.

Nadja tycker verkligen inte om att ha kläder på sig, inte hemma i alla fall.. hon springer gärna runt i blöja.. För en stund sen skulle jag hämta täcke till henne, hon skulle bädda ner sig i Montanas korg.. Goa unge!!

Solen skiner gott genom rutan...

Hon börjar verkligen blir så stor… hon pratar mycket om att hon legat i min mage.. Är nog för att flera på hennes förskola som fått syskon. Hon älskar ju “bebisar” så hon kommer nog bli glad (hoppas jag) sen den dagen då hon får ett… men funderar på att ligga lågt men tillvärkningen, vill inte ha ett december barn helst.. Tror inte heller jag är gravid nu, om inte jungfrufödsel verkligen finns ;)

Funderar på att köpa ett ägglossningstest, någon som testat??

Så man verkligen vet när man “måste” ha sex… för tycker det bli lite tråkigt om man nu ska ha sex minst varannan dag eller om det va var tredje dag för att man ska ha störst chans att blir gravid. Saken blir ju inte alls lättare när ägget endast är befruktningsbart i högst 24 timmar..

Blir jag för otålig blir det nog att köpa ett sådant test..
Men inte brådska än!

3 kommentarer:

Jag sa...

Nellie var likadan en period, och är ibland fortfarande, men helst då tillsammans med kompisar, att alla kläder ska av. =)
Har inte testat ägglossningstest, men kan inte på nåt sätt tänka mig att det skulle bli bättre och mysigare och roligare att ha sex efter ett schema. Inte för att det var särskilt kul att köra på varannan, var tredje dag heller, på kommando, men det var nog lite mer avslappnat iaf. det bästa är nog att bara ha i åtanke att där nån vecka efter mens, så kan det vara extra mysigt att sexa till det.=9 och sen ha sex när man känner för det, helt enkelt. =)

Asa Carolina sa...

Jag tycker att du inte ska se det som en barntillverkning utan bara kn*lla pa och njuta av din man nar ni kanner for det he he. Du kommer att bli gravid forr eller senare, ibland nar par forsoker skaffa barn sa blir det sa kliniskt och opassionerat bara for att de forsoker for mycket. Som med mig och Bryan vi har inga planer just nu att skaffa barn, men vi anvander inget preventimedel, utan blir vi med barn sa ar det meant to be liksom. Men jag kan forsta att langtan efter ett annat barn kan vara svar ibland att man forsoker for mycket och glommer bort att njuta av varandra under tiden. Ingen kritik har utan bara lite peppning :-)
Harligt att solen ar i Gotet sa att du far njuta lite av den, visst mar man mycket battre nar solen skiner :-)
Ringer dig i nasta vecka om det funkar :-)
KRAMAR

Marie Karlsson sa...

Såklart vi inte bara ha sex för att vi “måste“…
Men vill man ha barn som vi vill ganska snart, och båda jobbar heltid, har en tjej och hemmet att ta hand om på vardagarna så blir det inte så mycket mys då för man är rätt trött på kvällen. Så är det för oss i alla fall.. Utan blir helgerna då man vet man kan sova ut och man inte känner sig lika “stressad“.. så om vi nu vill ha barn så får det bli att vi måste planera lite då man som sagt bara har 24 timmar på sig. Man ska ha rätt tur om man träffar rätt just på helgen..