torsdag 18 mars 2010

Hemma...

Var man hemma med en sjuk liten tjejen igen.. eller sjuk och sjuk. Hon verkar bättre idag, inte spytt något (än) i alla fall..... Igår när Tommy natta Nadja höll han på att somna då han tyckte hon lät lite skumt, sen kom det ett skrik och en massa, massa spy!! Hela kudden och Nadja va ner dränkta…. :(

Va lite ”hemskt” då hon kunde ha kvävts i sin spya då hon låg på rygg. Visst brukar de av ”reflex” vända på huvudet, men kan ju hända. Blev in på toa. Jag tog hand om Nadja, Tommy sängen. Glad att man ha tvättmaskin hemma så man kunde tvätta upp det med en gång. Hon spydde lite mer i toan, sen när det lugnat ner sig fick hon ta en snabbdusch då en massa kommit i håret.. Sen fick hon vara uppe en stund till, i fall de skulle komma upp mer. Tok däcka i pappas knä i soffan runt halv tio…


... men va uppe med tuppen klockan sju. Va jätte hungrig och törstig… Fråga hon mådde, fick till svar: "Bättre och kolla mamma, jag har inte spytt på kudden"

Hon är ju inte jätte pigg och extra gnällig. Sist hon va magsjuk spydde hon också bara en gång, då på förskolan. Sen va det inget mer.. Men blir hemma idag och imorgon.. 48 timmar är det som gäller efter sista gången de spytt eller haft diarré… men diarré har hon som tur va inte.

Vet inte varför, men får alltid så dåligt samvete när jag är hemma med Nadja då hon är sjuk. Vet såklart att man inte kan hjälpa att ens barn blir sjuk.. Men känner ändå så. Tommy hade fullt upp på jobbet och hade ingen chans att vara hemma och vi har ju vikarie att ringa in i alla fall… vet inte alls varför jag känner så, men gör det!

Lillbrorsan fyller år idag. Ska ha lite kalas i helgen för honom, blir lugnt för han kan inte gå på någon fot…. Opererat den ena har en spricka i den andra, en fylle grej. En klantig sådan också…

Nästa helg firar vi Tommy, han fyller först den 31 mars, men va inte sugna att hitta på något Påskhelgen som är efter hans födelsedag så får bli helgen innan. Blir discobowling med familj, släkt och vänner. Ska bli kul.

Tommy fick för sig att klippa ner Montana lite, men han har lämnat honom halvfärdig.. Benen och huvudet är kvar, han ser lite skön ut men fortfarande gosig.
 

3 kommentarer:

Jag sa...

Jag har aldrig vabbat, men kan absolut förstå det dåliga samvetet. men man får nog bara skjuta det åt sidan, ingen kan ju klandra någon för sjukdomar man drabbas av. Tänk dessutom på att det finns dom som är hemma nästan en gång i veckan, minst, med sjuka barn. jag har en nätkompis vars barn (2 st) är sjuka så jäkla ofta och de turas om att vabba, men ändå är de ifrån sina jobb väldigt mycket.

Malin P sa...

Lilla snuttan ser ju helt utslagen ut!!!! stackarn!!! tur att hon e bättre... kram

Madelaine sa...

Stackars lillan! Men som tur är tycker jag i alla fall är ju att denna magsjukan verkar gå över så fort... För några år sen var jag så dålig och kräkts så många dagar att jag kröp till toaletten kunde inte ens ställa mig upp. Jag tror jag var hemma från jobbet typ 10 dagar el nåt liknande. Så hoppas hon fort blir bra lilla Nadja! Krya på henne och hoppas du & Tommy klarar er! KRAM!