söndag 31 januari 2010

Shoppinghelg…

Fått köpt en del denna helgen, mest till lägenheten.


Bara några saker som fattas.. Så som en takfläkt vi sätt som vi vill ha. Men funderar på att köpa den på tisdag, hade varit skönt att ha lite belysning i vardags rummet förutom den lilla bordslampan.

Fåtöljen fixad nu….
Hade tur med den.. Tommys chef hade “fått” ett exemplar på IKEA nyss, varför vet jag inte. Men det är sak samma. Den va tänk till att ha på jobbet på något sätt, men Tommy fråga om han inte fick köpa den. Chefen sa att han skulle fundera på det, han funderade klart och vi fick köpa den för 500:--. Så vi behövde bara köpt ny klädsel, så vi sparade 1500:- på detta. Kanon ju!!

Skulle köpa tavlan idag, men den va slutsåld..
Så ha letat på nätet nu, och hittat den!! Jippi!!!

Nu är den beställd….




Va och firade Alwar innan, Madelaines son. Han fick ett Pippi pussel han verkade nöjd med.

Jag fick paket jag med.. Min födelsedags present som legat hemma hos Madelaine. Hon skulle komma på festen man fick förhinder.. Men bättre sen än aldrig ;)

Jätte fin armband från SNÖ va det.. Blev jätte glad. Va i precis min smak… ROSA!!!

Va där i ca två timmar, sen bar det av till mamma och lämna av Nadja efter det vidare till IKEA. Tur man hann till IKEA på lördag, hade varit otroligt stressigt i dag annars…

Har bestämt mig nu för att inte gå Förskolelyftet, Sabina går den nu och det är mycket, mycket läsning och mycket annat på det. Inget för en småbarnsförälder!! Kände det nu efter TRAS kursen nu, att den kursen va mycket och det va inte ens dubbels så lite “jobb” i den… kände mig lättad när jag bestämde mig, gått och tvekat fram och tillbaka. Men gud vad skönt det känns nu.. Att inte känna “pressen”!!!!

Mat nu... kålpudding gjort av min pudding ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar