måndag 4 januari 2010

Detta året började lika bra som det sluta…

I lördags morse hade jag lite ont i det ögat jag skadade för ca ett år sen. Blev skadat då Nadja satt in sitt finger och förstörde hornhinnan… Under dagens gång blev det bara värre och värre, hade verkligen ingen aning vad som kunde ha hänt. På lördagskväll kunde jag inte öppna ögat för att jag fick så ont..


Åkte till apoteket och fick ögondroppar och en “piratlapp” på söndagen. Mamma fick köra, kunde ju inte se ju. Blev det inte bättre med dropparna inom tre dagar skulle jag kontakta läkare.

Idag känns det lite bättre.. Kan ha ögat öppet utan att jag får ont och behöver vila det. Visst, lie känsligt är det.. Med i alla fall på bättringsväg!

Katterna fick hålla sig hemma över nyår.. Men dagen efter så fick båda Gustav och Lejla gå ut en sväng.. Gustav kom hem som vanligt (förutom att han va borta mellan sex och halv tolv på kvällen och jag höll på och dö av oro, han är knappt borta en timma åt gången annars). Lejla kan vara borta någon natt.. Men när hon inte kommer hem på två blir jag orolig…
Varit och kollat efter henne två gånger vid skogen idag, där också tanten bor som absolut måste mata och ta in henne… *morr* . Nu denna gången jag tog ut Montana gick jag förbi tanta igen, när jag va ett par meter ifrån henne öppnas dörren lite och stängs.. När jag kommer fram sitter Lejla där!!

Skönt!!

Visst är det väl bra att hon varit där och inte i kylan någon annanstans dessa dar! Men hade varit ännu bättre om tanten inte tog henne och matade henne för då hade ju hon kommit hem och så hade inte jag behövt oror mig!!!!

Tommy tycker inte jag ska ha djur, för att jag oroar mig så mycket..

Men bättre att bry sig för mycket om dem än för lite eller??
Hade varit bra om man kunde brytt sig lagom, men kan tyvärr inte styra mina känslor!!

Fick hem Lejla, hon följde mig hem som tur är…
Men hon ville ju ut med en gång efter hon fått lite kattgodis (muta)…

Men känner att för min egen del får hon vara hemma inatt även om hon kanske varit inne hos tanten nu.. Behöver få sova ordentligt… och hon får ju gå ut imorgon igen. Hade lite funderingar till att göra henne till innekatt också, så om Gizmo fick bli. Men det är lite skillnad… finns ju inte så stor chans att Lejla kan dö av att tanten tar in henne och ger henne mat så som Gizmo kan när han leker vid motorvägen. Han hade verkligen tur som överlevde sist då han blev påkörd där. Lejla är ju mer vild än tam.. Så hon får allt vara utekatt ett tag till!!!

Jobbat idag, hade två barn… tre med Nadja.. Imorgon bli det likadant.. De var där mellan nio och två… va inne på förmiddagen, efter lunch fick de se en film medan jag fixa disken sen gick vi ut i snön och lekte tills de skulle hem.

Vågade inte köra idag, så kollade med min pappa igår om han kunde tänka sig köra mig. Kunde han..
Kom imorse med en Pellesvanslös film på Dvd och en godis Zoo påse!! (smart med godis en måndagsmorgon). Han träffar ju inte Nadja allt för ofta, så han tänkte nog inte så långt.
Han hämta oss också… va ju snällt!! Hade säkert kunna köra, men ville vara på den säkra sidan.

Han ringde för ett tag sen och ville se hur mitt öga va.. Tog han på rätt dag igår, för då när han ringde satt han på pubben och drack..

Men nu känns det hels säkert att köra själv imorgon….

Fick höra idag att Nadja va lång av en av mammorna, och det är hon nog. Va med det som liten, men sluta växa i sexan däremot… stannade på 1.55 meter! :)

Börjar bli lite seg nu.. *gäsp*
Dags att fixa sig inför kvällen….

Inga kommentarer: