söndag 21 februari 2010

Vinterland….

Vi lever i ett riktigt vinterland just nu…

Visst är det underbart med snön, mycket vackert också.

Igår kväll....


Utanför mitt kök... stackars cykel. Ser ni den?? :)

Inte lite snö ute alltså....


Montana förskökte ta sig fram, men va hopplöst för lillkillen...

MEN!! Snön får lite minus poäng då man har tider att passa och jobba att sköta. Vägarna är ju inte roliga alls. Motorvägen brukar ju vara okej, men inte resten av vägen till jobbet. Smal väg och stora bussar som absolut inte visar någon hänsyn utan kör på som om de va själva på vägen!!!

Nadja va på gränsen att inte gå till förskolan i tisdags, hade inte feber men man kan ju inte bara se till det man får se till allmänna tillståndet också. Vet ju själv ibland när man inte är riktigt bra och det känns som att man har feber men tempen visar något annat…. Men även om jag kände så på tisdagsmorgon att hon kanske borde varit hemma lämna jag henne och uppmanade dem att hålla lite kolla och ringa om hon inte orkade med dagen men hon hade varit hur pigg som helst på förskolan.

Fast på torsdagen ringde de, hade hon spytt stackaren.
Men hon spydde inget mer sen på torsdagen eller fredagen då hon va hemma med Tommy.
På torsdagen ville hon däremot inte lämna spannen utan va vid den hela kvällen, skulle även sova med den. Men den va lite stor så gav henne en mindre plastbunke som hon sedan somnade med. När hon lagt sig sa hon att hon hade ont i magen, blåste lite på den så blev det (lite) bättre ;)

Hon va pigg hela fredagn och hade ätit som vanligt…

Jag var inte alls bra torsdag och fredag, men två ordinarie personal va borta så kände mig tvungen att jobba.. Hade inte funkat på förskolan annars… men tog det lugnt och förklarade läget för vikarien.. Hade lite barn som tur va så hon tog gruppen mycket och så jag gjorde mycket planering båda dagarna..

Jag är lite bättre, men lite helt bra. Nadja är pigg som en mört, lite förkyld som jag också är. Får se om jag håller mig hemma imorgon, då får hon vara hemma också....  men blir jag inte sämre till kvällen som jag blivit de andra dagarna så åker jag imorgon till jobbet...

Fredagen va det Let’s Dance som gällde på tv och lördagen va det ju melodifestivalen. Hade även lyxat till det lite med räkor och vin på lördagen. Va jätte gott…. Efter kollade vi lite Vänner….

Men säger det igen.. Melodifestivalen ska ses flera, ju fler desto bättre :)

Till helgen ska Tommy ut på fredagen och discobowla med sitt jobb, lördagen är det en tjej som ska firas. Har planerat att hänga med.. Men, får se hur jag mår. Inte bara den fysiska delen av mig som inte är helt hundra, utan den psykiska delen av mig också så att säga…. Hade nog behövt komma ut och träffa lite folk p.g.a. det, men får se hur jag gör. Hon är ju inte en jätte nära vän, umgås inte privat utan är med en “party polare”.. en trevlig sådan, men tror inte alls hon kommer sakna mig om inte jag dyker upp…
Så vet inte alls hur det blr... återstår att se.

Idag har jag bara slappat…. Tommy är iväg så jag och Nadja har lite egentid.

Får se om vi går ut en sväng och tar en lite promenad bort till pulkabacken eller om vi bäddar ner i soffan med lite popcorn och kollar på någon film.

Först måste jag fixa lite hemma städa i köket som ser ut som *** och sätta igång en maskin tvätt…

3 kommentarer:

Jag sa...

Hur mår du psykiskt då? *orolig* Kram

Marie Karlsson sa...

Svårt att förklara.. är väldigt upp och ner... går mycket från dag till dag... mår inte bra, men kan itne sätta fingret på vad det kan va så man kan "lösa" det!! 30 års kris kanske... ;)

Marie Karlsson sa...

Svårt att förklara.. är väldigt upp och ner... går mycket från dag till dag... mår inte bra, men kan itne sätta fingret på vad det kan va så man kan "lösa" det!! 30 års kris kanske... ;)