söndag 24 oktober 2010

Som vanligt….

... va det ett tag sen man uppdatera bloggen. Hänt sen sist??

Gizmo är sitt vanliga Jag igen, känns skönt. Men idag ska han ha den sista tabletten, får vi se hur han kommer klara sig sen. Det som är mest jobbigt är ju att man inte vet hur man ska förhindra detta igen… kunde vara ett frö eller liknande som han svalt som fastnat osv. eller någon bakterie…. Okej, lätt att undvika det!! Sen måsta han ju få ha ett “liv” också. Har ju redan “minskat” ner det med att göra honom till innekatt… hoppas som sagt verkligen detta inte åter komma, inte på ett tag i alla fall för i juni är det förnyelse av försäkringen, och då har man åter igen råd att behandla honom innan dess… usch, vill inte ens tänka på det. Men händer något innan, har jag inget val. Måste jag avliva honom, men det FÅR bara INTE hända!!!!!!

Gizmo myser....
Där de rakad har det fortfarande in växt ut så mycket.

Nadjas “skolkort” kom i veckan, lika söt som vanligt.
Ja, i mina ögon i alla fall. ;)
Nu är denna lilla damen även helt blöjfri, även på natten.
Är jätte bra tycker jag!!

Har beslut ångest över om man ska sälja emmaljunga vagnen eller inte, gillar den verkligen.
Men tänkte ta det beslutet efter den 1 november, då vi får reda på mer “vem” som lever inom mig…
Tror inte vi kan få så mycket för den, och ni kommer känner mig vet att jag kommer tillslut tröttna på den nya och vill ha lite “ombyte”.. så om det blir en till tös kan jag lika väl behålla den. Även om jag inte har något emot rösa till killar, så vill jag inte ha det på barnvagnen om det blir en liten pojke….

Idag ska jag ut till syrran som bor på Hisingen, hon ska klippa Montana.

Så här blev det sist....

Så här ser han ut med mer päls....

Är en gentjänst då jag passa Ari en del. Har ju trimmer själv, men inte tålamodet. Så måste inte jag göra det utan det finns andra alternativ så tackar man ju inte nej till det. Även om jag gillar honom med mer päls, blir det jobbigt ju blötare det är ute. Pälsen är svår att hålla fin och tovar sig jätte lätt, svår att torka med. Så blir bättre att ha honom korthårig på vintern… även om pälsen skydar lite mot kylan, har jag en tröja mamma stickat som håller honom varm, och “skyddar” hjärta och lungor bra.


Tänkte passa på att kollar runt ute på Backaplan medan syrran klipper Montana, behöver en varm jacka som täcker magen. För även om det är ca två månader kvar, kan man ju inte frysa de månaderna. Men om jag har tur hittar man en till en billig peng men ännu bättra är om man hittar en som man även skulle kunna ha den. En A formad modell som man endast knäpper där uppe. Sätt en på Halens jag funderar på, men priset känner ju så där, men hittar jag ingen annan idag beställer jag den och den bör jag kunna ha den… eller??
Fick “fyndat” vinterdäck på Blocket för ett tag sen, fyra stycken på plåtfälj med 7 mm djup och bra dubb. Hade först tänkt köpa dubbfira, men skulle det bli en sådan vinter som förra året passa dubb bra. Dessa fanns även endast 10 minuter bort från mig, så va ett riktig kap. Pappa hängde med då jag har noll koll på däck, han sa att det va kanon däck och hade de inte passat bilen hade han köpt dem och sålt vidare dem. För enligt han va de värda mycket, mycket mer…

Dags att fixa sig lite,
ska åka halv tolv och ser inte ut som en "männika" än. 

2 kommentarer:

carolina sa...

he he snygg stickad troja till hunden :-) Det diggar vi. Hon har ju blivit sa stor Nadja, det ar sa trakigt att jag inte ar dar sa att jag hade kunnat vara med om hennes uppvaxt sasom du var med nar Nathalie vaxte uppp. valdigt fin ar Nadja iallafall...som som mor :-)
puss och kramar fran mig

Marie Karlsson sa...

Tur att det finns blogg och facebook så du kan få följa henne och den nya där :) Tycker som du,tråkigt man inte kunde följa Nattis längre än vad man gjorde.. kan inte fatta att hon är så stor nu.. därför ÄLSKAR jag att du börjat blogga... Kram