torsdag 7 oktober 2010

Irriterad….

Tänk att en person kan förstöra en hel dag, för en ”skit” grej.
Var lite smått stressad när jag skulle lämna Nadja idag, lämna henne efter frukosten idag. När jag gick in glömde jag av grinden som jag vet ska stängas, men glömde. Folk kan göra det ibland…

En mamma var snabb, eller snabb och snabb.. när jag nästan va framme vid dörren ”skriker” hon: - Du glömde stänga grinden!!

Mitt svar: - Oj, men har lite bråttom och ska bara lämna Nadja snabbt, sen kommer jag tillbaka samma väg och stänger den.

Mamman: - Men man ska ALLTID stänga grinden!!

Jag: - Jag vet, och hade det varit barn ute hade och jag glömt (som jag inte brukar då man inte är lika stressad) hade jag gått tillbaka och stängt den, men nu är det inte det.

Mamman: - Men det KAN ju komma ut barn!!!!!

Jag: Jaja… men jag hinner innan!!! Sen gick jag.. orka! Hade ju bråttom!!

För det första går det inte ut direkt efter frukost vet både hon och jag, och båda vi kunde ju se att de INTE var på väg ut. Vissa tycker säkert det är jätte viktigt att man alltid stänger grinden, tycker jag med man ska göra. Men om jag nu säger att jag VET och glömde, men ska lämna Nadja snabbt så borde hon väl kunna släppa det??

Hade det varit barn ut eller det var barn på väg ut, kan jag verkligen förstå henne!
Men nu va det inte det fallet….

Gjorde jag helt fel nu eller???
Hade ni gått tillbaka och stängt grinden när ni nästan va framme och som sagt visste att de inte va på väg ut??

Sen finns det många ”men” som kan hända, MEN det va på morgonen hade det varit på eftermiddagen hade jag förstått då man inte alls vet om de är ute, på g ut.. osv..

Får se om jag kan släppa detta… men kommer nog bli svårt!!
Men med tanke på att jag vet att det låg mycket i det hon sa, tycker jag min ändå min ”ursäkt” faktiskt var okej nog för att jag inte skulle behöva gå tillbaka och stänga men en gång…

3 kommentarer:

Jag sa...

Har några gånger gjort som du, jag med. på första dagiset, då var det omöjligt att komma ut som barn, om man inte passerade oss i dörren. och man skulle i princip bara in och dumpa av ungen på dagis, liksom. många gånger såg man dessutom att det kom nån efter så man lämnade öppet för dem. men skulle ALDRIG göra så om det var barn ute eller snart dags för barnen att gå ut osv. tycker den mamman överreagerade.
men det är klart du kommer kunna släppa det. du får skylla din känslighet på graviditeten. ;-) kram

Marie Karlsson sa...

Ja, får nog skylla lite på det ;)

Anonym sa...

ah hon hade nog inte fatt i sig sitt morgonkaffe :-) Jag tycker det verkar som hon overreagerade, varfor skrika liksom? Det ar ju som du skrev hade det varit barn ute pa garden sa hade du gatt och stangt grinden direkt, men nu var det ju inga barn dar. Asa